Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta

Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta

Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta??
autorem artykułu jest Marek Gawłowski

Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta??


Za chwile dowiesz siÄ™ o sposobie na wzbudzenie zaufania u Swojego nowego klienta.
Co prawda teks ten jest kierowany do osób, które Å›wiadczÄ… usÅ‚ugi lub handlujÄ…, a zaufanie to podstawowa kwestia przy zawieranych przez nich transakcjach. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszyscy przeczytali ten teks, bowiem mówi on o czymÅ› czego 99 % polskich firm niestety nie stosuje – nie dlatego że jest to sposób nieskuteczny ( wrÄ™cz przeciwnie) ale dlatego, że nikt im nie powiedziaÅ‚ o tym sposobie, a samemu nie Å‚atwo wpaść na genialny pomysÅ‚.

Ale do rzeczy. Kupowałeś coś kiedyś, na Allegro albo eBayu?? Czym kierują się kupujący, by ocenić rzetelność sprzedawców. Wystawionymi pozytywnymi opiniami.

No dobra, ale jak to ma siÄ™ do tradycyjnego biznesu?? – zadajesz sobie pewnie w tym momencie to pytanie.
No właśnie 99% polskich firm tego nie wie, i dziennie z tego powodu traci klientów.

Zapewne sÅ‚yszaÅ‚eÅ› takie sÅ‚owo jak referencje, być może sam wystawiÅ‚eÅ› referencje jakiemuÅ› swojemu byÅ‚emu pracownikowi, a czy zdarzyÅ‚o Ci siÄ™ wystawić referencje jakiejÅ› firmie?? Zapewne nie. A czy Twojej firmie, jakiÅ› zadowolony klient wystawiÅ‚ referencje?? – też zapewne nie. A ja siÄ™ zapytam, dlaczego nie?? Przecież skoro byÅ‚ zadowolony, to nic nie staÅ‚o na przeszkodzie , aby to zrobiÅ‚- nieprawdaż??
Ale o co chodzi – zadajesz sobie pytanie - jak z tego skorzystać??

Podam Ci to na przykładzie, jednej firmy, której kiedyś doradziłem ten sposób:

Firma, ta zajmowaÅ‚a siÄ™ montażem systemów grzewczych i wentylacyjnych, ale na dużą skalÄ™. Jako, że w pewnym momencie drogi tejże firmy i moje siÄ™ zeszÅ‚y, miaÅ‚em możliwość porozmawiania z jej wÅ‚aÅ›cicielem. Wiadomo jak to w życiu rozmowa zeszÅ‚a, na kwestie pieniÄ™dzy i małą ilość zdecydowanych klientów. Po wysÅ‚uchaniu argumentów zaproponowaÅ‚em, że dam mu prosty sposób, który w ciÄ…gu roku sprawi, że jego obroty siÄ™ zwiÄ™kszÄ…. Nie wierzyÅ‚ mi, ale bardzo chciaÅ‚ poznać ten sposób. Ponieważ nie ma nic za darmo ( chodzi o to, że jak ktoÅ› dostaje coÅ› caÅ‚kowicie za darmo to nie czuje do tego szacunku), zaproponowaÅ‚em, że jeÅ›li moje sÅ‚owa siÄ™ sprawdzÄ…, to jego firma zrobi kompletne, nowe ogrzewanie w jakimÅ› domu dziecka. Nie chciaÅ‚ siÄ™ nadal zgodzić, wiÄ™c uzgodniliÅ›my, że koszt wykonania takiej instalacji nie może przekroczyć 10% ze zwiÄ™kszonej sprzedaży dziÄ™ki mojej radzie ( przypominam, że firma ta dziaÅ‚aÅ‚a naprawdÄ™ na dużą skalÄ™) – dodajmy, ze moja rada jak obiecaÅ‚em wÅ‚aÅ›cicielowi, miaÅ‚a dziaÅ‚ać caÅ‚y czas, a nie tylko jeden rok- wiÄ™c dla niego wszystko siÄ™ kalkulowaÅ‚o.

Poradziłem Mu, żeby poprosił wszystkie firmy ( zadowolone z jego usług ), o wystawienie referencji ( opinii).

Ale nie tego typu:
„Wszystko w najlepszym porzÄ…dku, z caÅ‚ego serca mogÄ™ polecić usÅ‚ugi firmy ….”

Czy takie coÅ› kogoÅ› przekona?? Raczej nie.
Takie referencje, powinny być pisane na papierze firmowym ( jeśli firma takowy posiada), z pełną nazwą firmy, pieczątką firmową, podpisem właściciela/prezesa i jego pieczątką, numerem telefonu do firmy oraz powinna zawierać szczegóły dotyczące wykonanego zlecenia.

Poproś, o szczegóły dotyczące rzetelności wykonania zlecenia, czasu wykonania, możliwości wprowadzania zmian w trakcie prac, elastyczności Twojej firmy- jednym słowem wszystkiego co Ty sam chciałbyś usłyszeć na temat firmy, z która masz podpisać umowę ( jako klient ). Pamiętaj, aby takie referencje były zawsze poparte pieczątkami, nazwiskiem, własnoręcznym podpisem i numerem telefonu.
A w późniejszym czasie, podczas rozmów na temat kosztów wykonania zlecenia, jak będziesz dawał zniżkę, to dodaj, że owszem możesz udzielić rabatu, ale pod warunkiem ( słownym ), że jeśli dana firma będzie zadowolona z usług Twojej firmy to wystawi odpowiednie referencje ( i jeśli zachodzi taka potrzeba to Ty także napisz referencje danej firmie- nawet jeśli byłeś wykonawcą).

Pamiętaj, żeby nie załatwiać tego typu sprawy telefonicznie bądź mailowo, pojedź sam bądź wyślij pracownika do danej firmy, porozmawiaj z nimi na temat wykonanego zlecenia ( poznasz od razu opinie i być może uda Ci się w ten sposób coś ulepszyć); pamiętaj każda kolejna pozytywna opinia może się bezpośrednio przełożyć na kolejne zlecenie.

Wszystkie opinie ( wraz ze zdjęciami ) zbieraj do segregatora oraz umieszczaj na stronie internetowej, nie ma lepszej reklamy jak opinia innych.
Wiecie jaki był efekt, mojej porady?? Dom dziecka wzbogacił się o nową instalację grzewczą, a koszt jej wykonani to około 6,5 % ze zwiększonych zysków w ciągu roku. Praktycznie rozmowy wstępne kończyły się dwa razy szybciej niż poprzednio- klient nie musiał się zastanawiać, nad rzetelnością tejże firmy- miał całą teczkę dokumentów potwierdzających fachowość wykonania usługi.

Do każdej, takiej opinii możecie dołączyć zdjęcia przed i po wykonaniu pracy ( mogą być także zdjęcia wykonane w trakcie prac )- to tym bardziej zwiększy Waszą wiarygodność.
Nieprawdaż, że to nic nie kosztuje a jak zwiększa rzetelność Waszej firmy w oczach potencjalnego klienta??

--
Marek ( marketingowy ) Gawłowski
TRADYCYJNY BIZNES ( marketingowy.blox.pl )


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Dziecko w podróży - część 2
Wycieczki Zagraniczne i Noclegi
Informacja - metoda, czy nowa rzeczywistość
Wspólnota mieszkaniowa - co to daje?
Kierownikiem być